Verhalen over goed onderwijs

Auteurs

  • Jorien Copier Radboud Universiteit Nijmegen

DOI:

https://doi.org/10.54195/h.11806

Samenvatting

Mijn promotieonderzoek omvat een praktijkgericht onderzoek dat kennis ontwikkelt voor de praktijk van schoolleiders en schoolteams aangaande het formuleren en gebruiken van een schoolvisie. Zowel academici als onderwijsprofessionals zijn het erover eens dat een visie op goed onderwijs bijdraagt aan de kwaliteit van leiderschap, de school en van schoolontwikkeling. Een visie op goed onderwijs kan houvast en richting geven in een context waar veel externe belanghebbenden (o.a. ouders, politiek, economie) verwachtingen hebben van de school en waartoe zij bestaat. Over de vorm, de inhoud en het gebruik van een schoolvisie is echter minder consensus. Op basis van praktijkgericht empirisch onderzoek levert dit project een bijdrage aan deze praktijk vanuit godsdienst-pedagogisch perspectief.

Downloads

Gepubliceerd

2022-04-01

Citeerhulp

Verhalen over goed onderwijs. (2022). Handelingen: Tijdschrift Voor Praktische Theologie En Religiewetenschap, 49(1), 81-84. https://doi.org/10.54195/h.11806