Schrijven en schrijfonderwijs: inleiding op het themanummer

Auteurs

  • M. Lesterhuis
  • F. Smedt
  • R. Bouwer

Trefwoorden:

schrijfonderwijs, themanummer, Writing education, Special issue

Samenvatting

Dit themanummer bestaat uit 6 artikelen en een discussiebijdrage over schrijven en schrijfonderwijs in Nederland en Vlaanderen. Dit themanummer komt voort uit een groep van Vlaamse en Nederlandse schrijfonder- zoekers die regelmatig samenkomen om zowel nationale als internationale trends bin- nen het schrijfonderzoek te bespreken en te bediscussiëren. Door dit werk te bundelen in een themanummer van Pedagogische Studiën ontstaat een goed beeld van de meest recente theoretische en empirische inzichten in het schrijfonderzoek van Vlaanderen en Neder- land. In dit inleidende hoofdstuk beschrijven we de belangrijkste thema’s op het gebied van schrijven en schrijfonderwijs en laten we zien hoe de verschillende bijdragen in dit the- manummer hierop aansluiten.

Downloads

Gepubliceerd

2023-04-20

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Schrijven en schrijfonderwijs: inleiding op het themanummer. (2023). Pedagogische Studiën, 94(4). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/14093