Wat is er mis met beoordelen?

Auteurs

  • H. Tillema

Trefwoorden:

Samenvatting

“Waarop letten assessoren als ze beoordelen?”; “Wat is de kwaliteit van nieuw in te zetten beoordelingsinstrumenten?”; “Hoe kunnen we (in de opleiding dan wel in het beroep) blijvend werken aan kwaliteitsverbetering in het beoordelen van docenten?” Deze en andere vragen klinken door in de vier bijdragen van dit themanummer. Centraal staat daarin de vraag naar de validiteit rond docentenbeoordelingen. In deze discussiebijdrage wil ik laten zien dat er nogal wat kwesties spelen rond beoordelen van docenten. Om dit te kunnen doen neem ik een ruimer perspectief om duidelijk te kunnen maken welke bijdrage elk van de artikelen in dit themanummer in het bijzonder levert aan het opbouwen en verbeteren van de kwaliteit in beoordelingspraktijken van (aanstaande) docenten. “Er is niets mis met beoordelen zolang we weten waarover we praten” zou daarbij het motto kunnen zijn.

Downloads

Gepubliceerd

2023-05-15

Nummer

Sectie

Artikel