Disussie ‘Tijd voor Onderwijs; het rapport Dijsselbloem’

Auteurs

  • R.J. Bosker

Trefwoorden:

Samenvatting

Redactionele inleiding bij de discussiebijdragen over het rapport Tijd voor Onderwijs Begin dit jaar verscheen Tijd voor Onderwijs, het met spanning tegemoet geziene eindrapport van de Commisie Parlementair Onderzoek Onderwijsvernieuwingen onder voorzitterschap van Dijsselbloem (2008). In een kort tijdsbestek moest deze commissie op verzoek van de Tweede Kamer, zo valt te lezen op pagina 8 van het rapport, “onderzoeken hoe het kan dat bij de overheid en politiek de verwachting leeft dat onderwijsvernieuwingen met voldoende draagvlak worden ingevoerd, terwijl na invoering de kritiek blijkt van de mensen in het onderwijsveld.”

Downloads

Gepubliceerd

2023-05-15

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Disussie ‘Tijd voor Onderwijs; het rapport Dijsselbloem’. (2023). Pedagogische Studiën, 85(6). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/14492