Conferentieverslag van de 9e conferentie van de European Association for Research on Learning and Instruction

Auteurs

  • J. Vermunt
  • L. Verschaffel

Trefwoorden:

Samenvatting

De negende conferentie van de European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI) werd deze keer gehouden in Fribourg in het Zwitserse Alpengebergte, niet te verwarren met Freiburg in Duitsland. Met 1200 deelnemers die samen 920 bijdragen verzorgden, was het congres weer een flinke maat gegroeid ten opzichte van het vorige in 1999 te Göteborg: daar waren zo’n 1000 deelnemers (20% groei). Voor het kleine universiteitsstadje Fribourg was dit wel een grote invasie, hetgeen met name de lokale Tourist Office, verantwoordelijk voor het onderbrengen van al deze geleerden in nette hotelaccommodatie, veel hoofdbrekens bezorgde. Zelf werd ik uiteindelijk, samen met zo’n 50 andere congresgangers, gelegerd in een complex studentenflats aan de rand van het stadje, waar oude tijden herleefden in de gezamenlijke keuken (zonder ontbijt). Anderen hadden het minder getroffen en moesten na de werkdag met de trein terug naar hun hotel in Bern, Düdingen, of een andere bergplaats. Maar een kniesoor die daar op lette.

Downloads

Gepubliceerd

2023-05-22

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Conferentieverslag van de 9e conferentie van de European Association for Research on Learning and Instruction. (2023). Pedagogische Studiën, 79(1). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/14717