Onderwijsresearchdagen 1998

Auteurs

  • E.C Roelofs

Samenvatting

Dit jaar vond van 13 tot en met 15 mei de 25e editie van de Onderwijs Research Dagen(ORD) plaats aan de Universiteit Twente(Faculteit der Toegepaste Onderwijskunde). Inde programmagids, waarvan delen op te roepenWaren op Internet, vermeldt Jules Pieters dat indie 25 jaar de Onderwijskunde zich heeft ont-wikkeld tot een zelfstandige discipline. Datkomt volgens hem tot uitdrukking in opleidin-gen Onderwijskunde aan een aantal universi-teiten, in eigen tijdschriften (TOR bestaat ookbijna 25 jaar) en in een niet geringe omvang^an het onderwijskundig onderzoek in Neder-land en Vlaanderen. Het volume aan bijdragenWas met 188 net als in 1997 inderdaad aanzien-lijk te noemen, zeker als dat wordt vergelekenHet een willekeurig jaar bijv. 1991, toen er 127l'ijdragen op de rol stonden. Naast twee fora,^ijf postersessies, en 1 ronde-tafelgesprekbetroffen de bijdragen 9 gastlezingen en 183Papersessies en symposiumbijdragen. Interes-sant is dat de grote aandacht voor interactiviteit'n het onderwijs kennelijk niet of nauwelijksgeldt voor de wijze waarop wetenschappershun resultaten aan collega's kenbaar maken.

Downloads

Gepubliceerd

2023-06-12

Nummer

Sectie

Artikel