Zesde EARLI-Conferentie Nijmegen, 26-31 augustus 1995

Auteurs

  • J.M. Pieters

Samenvatting

Tien jaar na de eerste conferentie in Leuvenhad de EARLI in augustus jl. haar tenten opgeslagen in Nijmegen. Dat de EARLI in de tienjaar van haar bestaan uitgegroeid is tot een volwaardige Europese onderzoekersorganisatiemoge blijken uit het feit dat niet alleen collega's uit Europese landen aan de conferentiedeelnamen, maar dat nogal wat collega's uit deVerenigde Staten de moeite hadden genomennaar Europa af te reizen. De organisatie had alscentrale thema Learning to karn and teachinghow to karn gekozen. Een niet zo verrassendekeuze als men bedenkt dat de lokale organisatoren zich in belangrijke mate op dit terreinhebben gemanifesteerd. Dit thema kwam overduidelijk aan de orde in de tien onderzoekdomeinen die voor de conferentie als organisatiekader dienden: cognitie en metacognitie;ontwikkeling; motivationele, sociale en affectieve processen; onderwijzen en instructietheorie; onderwijzen, leren en technologie, en hetontwerpen van instructie; specifieke domeinen; sociale en culturele context en de huiselijke omgeving; volwasseneneducatie en bedrijfsopleidingen; hoger onderwijs; enmethodologie en peiling. Het centrale themaklonk ook door in de invited addresses van gerenommeerde sprekers uit Europa, Japan, Verenigde Staten en Canada. De organisatie had,zo vermeldde het programmaboek, meer dan350 presentaties, waarvan ongeveer 200 individuele posters, 76 verschillende symposia, ongeveer 14 demonstraties en rondetafel discussies, en meer dan vijf workshops en paneldiscussies verzameld.

Downloads

Gepubliceerd

2023-06-13

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp