'Teacher Thinking' onderzoek nog steeds in trek: verslagvan de iSATT-Conferentie 1995

Auteurs

  • D. Beijaard
  • H. Tilllema

Samenvatting

Na de lezing van Eisner, die weinig direct refereerde aan 'teacher thinking', startte de conferentie pas echt met het eigenlijke onderwerp. Plenaire lezingen, paper presentaties ensymposia waren gegroepeerd rond drie subthema's, te weten: professionaliteit, identiteiten kennis van leraren. Daarmee gaven de Canadese gastheren een eigen inkadering van hetdomein 'teacher thinking', meer in de richtmgvan wat in Amerikaans onderzoek zo pregnantaanwezig is, namelijk 'teacher knowledge' en'teachers' personal stories'. Vooral het laatstethema is uitgebreid voor het voetlicht gebrachtdoor de verschillende genodigde inleiders.ISATT, een van oorsprong sterk Europees georiënteerde organisatie, wist daarmee dat ze deoceaan was overgestoken.

Downloads

Gepubliceerd

2023-06-15

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

’Teacher Thinking’ onderzoek nog steeds in trek: verslagvan de iSATT-Conferentie 1995. (2023). Pedagogische Studiën, 72(6). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/15132