Het cosmopolitisch realisme van G. Driessen: een weerwoord

Auteurs

  • G. Extra

Samenvatting

Mij is gevraagd om een kort weerwoord op dereactie van G. Driessen naar aanleiding vanmijn bijdrage over OET. lic beperk me tothoofdlijnen en ga voorbij aan veel details. Inmijn bijdrage heb ik willen aangeven wat deconsequenties zijn van een benadering vanOET in termen van achterstandsbestrijding ofcultuurbeleid voor de doelgroepen, doelstellingen, doeltalen en evaluatie van OET. Het realisme van Driessen gaat aan een bespreking vande met deze uitgangspunten gepaard gaandekeuzevraagstukken voorbij (afgezien van zijnpleidooi om WVC in plaats van O en W voorcultuurbeleid te laten betalen) en richt zichvooral op problematische aspecten van hetOET zoals dat vooralsnog vorm krijgt. Dezeproblemen worden door mij niet ontkend en inmijn bijdrage ook onderkend. Anders danDriessen suggereert, houd ik voorts geen pleidooi voor een ongelimiteerde uitbreiding vandoelgroepen over generaties heen en evenminspreek ik een voorkeur uit voor onderwijs innietstandaardtalen.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-15

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Het cosmopolitisch realisme van G. Driessen: een weerwoord. (2023). Pedagogische Studiën, 71(1). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/15141