Effecten van leerlingbeelden en streefniveaus op schoolloopbanen

Auteurs

  • A. Doornum der van

Samenvatting

Onderzoek naar effecten van het verborgen curriculum vindt niet overal en dagelijks plaats. Nijmeegse onderwijssociologen hebben echterlangzamerhand een traditie op dit gebied hoog tehouden. Zowel Jungbluth als Van der Kleij hebben er hun proefschriften over geschreven. Vander Hoevenvan Doornum, ook afkomstig uit hetNijmeegse, zet met haar proefschrift, getiteld:"Effecten van leerlingbeelden en streefniveausop schoolloopbanen" deze traditie voort. Het behelst het eindverslag van een door SVO gesubsidieerd onderzoek dat door Jungbluth in het kadervan de toen nog bestaande OTGOOMO, is aangevraagd.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-15

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Effecten van leerlingbeelden en streefniveaus op schoolloopbanen. (2023). Pedagogische Studiën, 69(1). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/15227