School en beleidsvoering

Auteurs

  • PJ.C Sleegers
  • Th.C.M. Bergen
  • J.H.G.I. Giesbers

Samenvatting

'n het onderzoek 'School en beleidsvoering'stonden drie vraagstellingen centraal:1. Zijn er typen van scholen te onderscheidenop basis van hun beleidsvoerend vermogen?2. Zijn er verschillen in het benutten van de beleidsruimte door scholen in de huidige situatieals gevolg van verschillen in het beleidsvoerendvermogen?3. Zijn er verschillen in het benutten van de beleidsruimte door scholen in een situatie van vergrote autonomie als gevolg van verschillen inhet beleidsvoerend vermogen?Omdat er in de uitvoeringsfase van het onderzoek (19881990) nog geen sprake was vaneen gedereguleerd onderwijsbestel, is m.b.t. delaatste vraag niet het feitelijke maar het intentionele gedrag van scholen onderzocht.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-15

Nummer

Sectie

Artikel