Implementatie en effecten van een computerondersteundabsentie-registratie systeem

Auteurs

  • K.Tj. Bos
  • A.J. Visscher

Samenvatting

In dit artikel wordt verslag gedaan van eenquasiexperimentele studie (met een pretestposttestcontrol group design) naar de matewaarin de absentieomvang in scholen voorvoortgezet onderwijs verminderd kan wordendoor middel van het gebruik van een computerondersteund Absentie Registratie Systeem(ARS). In samenhang hiermee is ook onderzochtin welke mate scholen het systeem gebruiken,welke factoren systeemgebruik bevorderen enwelke positieve en negatieve neveneffectenvolgens gebruikers optreden.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-15

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Implementatie en effecten van een computerondersteundabsentie-registratie systeem. (2023). Pedagogische Studiën, 69(3). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/15238