De evaluatie van het onderwijsdeel van het InformaticaStimuleringsplan (INSP)

Auteurs

  • J. SCHEERENS

Samenvatting

In dit artikel worden de inhoud, methodologie en resultaten van twee evaluatiestudies vanhet Nederlandse Informatica Stimuleringsplan (INSP) besproken; het onderwijsdeelvan het programma vormt daarbij het belangrijkste aandachtspunt. De eerste evaluatiestudie die wordt besproken is een evalueerbaarheidsanalyse, de tweede is een 'bescheidentoekomstgerichte evaluatie'. Elke studie werduitgevoerd in ruwweg zes maanden tijd. Desterke en zwakke punten van de evaluatiebenadering die gebruikt werd bij de tweede studie worden besproken. Geconcludeerd kanworden dat het proactieve, toekomstgerichteen deels analytische (zo wel als empirische) karakter van deze studie gerechtvaardigd was,gezien de ontwikkelingsfase van het te evalueren programma en de randvoorwaarden voorde evaluatie.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-15

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

De evaluatie van het onderwijsdeel van het InformaticaStimuleringsplan (INSP). (2023). Pedagogische Studiën, 67(2). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/15326