Studeren en doceren aan het Hoger Onderwijs. Vakmanschap als leeropdracht

Auteurs

  • A.M.P. Knoers

Samenvatting

In hun Ten Geleide kwalinceren de auteurs dit bockaldus: "Het houdt het midden tussen een wetenschappelijk tractaat en een praktische handleiding".Heeft het bock inderdaad dit enigszins tweeslachtigekarakter en op welke doelgroep(en) richt het zichdan?De laatste vraag wordt het duidelijkst beantwoord door de tekst achterop de cover, die het eenuniek instrument acht "voor ieder die doceert aanhet hoger onderwijs". Maar het richt zich ook op"studenten die een kijkje willen nemen achter hetdocentenscherm". In het kader van een studentenevaluatie van docenten, zo vraagt men zich af.' Tochwat idealistisch gedacht vermoedelijk.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Studeren en doceren aan het Hoger Onderwijs. Vakmanschap als leeropdracht. (2023). Pedagogische Studiën, 65(5). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/15503