Sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen van een M.L.K.-school en een L.O.M.-school beoordeeld door medeleerlingen en leerkrachten

Auteurs

  • C.M.A.G. GEURTS
  • C.M.H.H. LINSEN
  • P.W.M. BRINK
  • C.F.M. LIESHOUT

Samenvatting

Op grond van de dimensies sociale voorkeur ensociale invloed, afgeleid uit een sociometrischinterview, werden de leerlingen van tweeV.S.O.scholen (één M.L.K. en één L.O.M.school) ingedeeld in 5 sociometrische statusgroepen, nl. populaire, verworpen, genegeerde,controversiële en gemiddelde sociometrischestatus.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen van een M.L.K.-school en een L.O.M.-school beoordeeld door medeleerlingen en leerkrachten. (2023). Pedagogische Studiën, 64(2). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/15562