Effecten van een Nederlandse poging tot verspreiding van onderwijsvernieuwingen

Auteurs

  • K.M. STOKKING
  • F.J. LEENDERS

Samenvatting

In dit artikel wordt eerst de opzet van hetonderzoek beschreven. Vervolgens wordtkort samengevat om welke vernieuwingenhet ging. Daarna wordt ingegaan op de wijzedaarop de LPC hun disseminatielaak hebben opgepakt. IVe beschrijven de beleidsma'ige keuzen en de organisatie van de feitelijkeverspreiding. Deze geschiedde vooral viaZgn. overdrachtsbijeenkomsten voor medewerkers van OBD's, OK's en PA's. Na eenbeknopt overzicht van de deelname aan enWaardering voor deze bijeenkomsten en eenparagraaf over de mogelijkheden om het ver^Preidingsproject theoretisch te beschrijven,''apporteren we over de wijze waarop de effecten zijn gemeten. Dit gebeurde zowel on^sr begeleiders en docenten als op schoolniveau, via een quasiexperimenteel design.Per niveau beschrijven we de uitkomsten vaneffectenmeting. We sluiten af met eenkorte discussie en enkele conclusies.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Effecten van een Nederlandse poging tot verspreiding van onderwijsvernieuwingen. (2023). Pedagogische Studiën, 63(2). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/15641