Differentiatie-effecten in de schoolpraktijk: een ATI-onderzoek in verlengde brugklassen

Auteurs

  • J.G.L. THIJSSEN
  • P. SPAN

Samenvatting

Volgens het denkbeeld dat ten grondslag ligtaan het AptitudeTreatmentInteractionmodel, is een optimaal studieresultaat niet te verklaren op basis van slech'ts de gebruikteonderwijsmethode of alleen de aanwezigeleerlingkenmerken: het gaat om de interactietussen beide. Bij ATIonderzoek gaat het erom te achterhalen wélke leerlingkenmerkengecombineerd kunnen worden met bepaaldemethoden, zodat alle leerlingen een maximale prestatie leveren. Als eerste heeft in 1957

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Differentiatie-effecten in de schoolpraktijk: een ATI-onderzoek in verlengde brugklassen. (2023). Pedagogische Studiën, 62(4). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/15730