Het voorspellen van lees- en spellingprestaties in het eerste leerjaar

Auteurs

  • J.C. MOMMERS
  • D. DONGEN

Samenvatting

^'''even naar het voorkomen van leesmoei'Ikheden vooronderstelt kennis omtrent de va"obelen die een rol spelen bij de ontwikkelingde leesvaardigheid. In dit kader werd onderifj /loeverre gegevens over het sociaal mischoolrijpheid en leesrijpheid, verzameldmet systematisch leesonderwijs was beSo'wie«, verschillen in lees en spellingvaardigbl' J'^ 'ie? eerste leerjaar kunnen verklaren. Dit'ly slechts in beperkte mate mogelijk te zijn.veterden door middel van communaliteitsP'^'^analyses samenhangen gevonden, die^^ant geacht moeten worden voor diagnostionderwijzen.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Het voorspellen van lees- en spellingprestaties in het eerste leerjaar. (2023). Pedagogische Studiën, 61(2). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/15778