Terug naar Af?

Auteurs

  • E.J. SCHÜSSLER

Samenvatting

Het is de verdienste van Creemers en De Vries dat zijin hun uitvoerige artikel aandacht vragen voor deconcrete resultaten van een nieuwe innovatiestrategie. Was de invoering van de Mammoetwet in principe gebaseerd op een „topdown" aanpak, de middenschoolvoorbereiding stond van meet af aan in hetteken van de 'schoolbased'strategie. Ontwikkelingvan ideeën, van de vier uitgangspunten, van onderenaf. Centraal in het middenschoolproces staan derhalve de experimenterende scholen. Als school en projectleider van één van de integrale middenschoolexperimenten ben ik vanaf destart van het proces, in september '74, betrokkengeweest bij de ontwikkelingen, zowel op het eigenschoolniveau, als bij de landelijke coördinatie. Ditom aan te geven dat ik mij enigszins bevoegd achtterug te blikken op een turbulente ontwikkelingsperiode, hoewel ik hierbij direct wil aantekenen dat hetachteraf altijd makkelijk praten is, wat ook de schrijvers aangerekend kan worden.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel