Ontwikkelingen in de interdisciplinaire onderwijskunde

Auteurs

  • M. Kleinink

Samenvatting

Als uitvloeisel van de 2e onderwijskunde conferentie(Nijmegen) werd het (interuniversitrnr) Permanent OveriegOrgaan Onderwijskunde (POO) opgericht. Soortgelijkeontwikkelingen treft men aan in andere bij de ontwikkelingvan de onderwijskunde betrokken disciplines: de totstandkoming v:m de landelijke stuui^roep onderwijssociologiebinnen het SISWO, en de oprichting van het Interacademiaal Overleg Onderwijspsychologie (lOO). Van recentedatum (1978) is voorts het landelijk overleg dat via eencontactgroep plaatsvindt op het terrein van het onderwijsrecht. Voortbouwend op de resultaten van de (voornoemde) conferentie in Leiden wordt op dit moment gezocht naar mogelijkheden voor de verwezenlijking van eenlandelijk samenwerkingsverband op het terrein van hetonderwijsonderzoek, via de instelling van één of meerwerkgemeenschappen voor onderzoekers van het onderwijs. Bij de opbouw van zo'n Uindelijke structuur vanwerkgemeenschappen zal uitdrukkelijk ook rekening worden gehouden met de interdiscipliniüre ontwikkelingen diezich momenteel voordoen op dit terrein.In het voorafg;iande is iets nader ingegaan op de ontwikkelingen, die zich de afgelopen tien jaren hebben voltrokken

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp