Kernthema's voor maatschappijleer, kontouren van een leerplan

Auteurs

  • T. Kallen der van

Samenvatting

Door middel van dit boek wil Henk Dekker de leraren, deleerlingen en de ouders, die de moeite willen nemen om toteen verantwoorde leerplanontwikkeling te komen, daartoestimuleren en hier en daar een hint geven. Schrijver noemtzich daarom m.i. terecht een optimist. Na in het eerste hoofdstuk opgesomd te hebben, watenkele auteurs onder een leerplan verstaan, vindt Dekkervoor een begripsbepaling aansluiting bij Wheeler. Driemanieren waarop leerplannen ontwikkeld kunnen worden,passeren vervolgens de revue: het ledo project, derapporten van de CMLM (Commissie ModerniseringLeerplan Maatschappijleer), en op één lijn daarmee: deacht stappen uit het boek van Hilda Taba, CurriculumDevelopment, Theory and Practice.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Kernthema’s voor maatschappijleer, kontouren van een leerplan. (2023). Pedagogische Studiën, 56(2). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/16179