'Management' aspecten van het vraagstuk van de 'educational change' in de U.S.A., deel 2.

Auteurs

  • J.M.H. SOUREN

Samenvatting

Meegedeeld is reeds dat de interesse van de schrijvert'jdens het Seminar vooral uitging naar het vraagstukVan de 'management of educational change', hetCentrale thema door de jaren heen van het in hetoegin van de inleiding vermelde I.M.T.E.C.project^an hetC.E.R.I. Het Amerikaanse Seminar beoogde een benader'"g van dit vraagstuk op het terrein vjin de Urbancducation, waarbij hij er mede gezien de opzet enorganisatie van het Seminar beducht voor was^at het zicht op de managementaspekten bemoeilijktZou worden, binnen de encadrering er van door de"og gecompliceerder problematiek van de educatio■^al change in de grootstedelijke gebieden. EenEerste oriëntatie vooraf bracht de schrijver tot deOpvatting dat dit niet, althans veel minder, het geval?ou zijn bij een bezoek aan de Field Site Utah, daardeze staat niet van een urbanisatie, vergelijkbaarOV. met het oostelijk deel van de U .S.A., gesprokenKan worden.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

’Management’ aspecten van het vraagstuk van de ’educational change’ in de U.S.A., deel 2. (2023). Pedagogische Studiën, 55(1). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/16291