'Innovatieproject Amsterdam'

Auteurs

  • J. Grandia

Samenvatting

Terecht heeft De Groot eens de verzuchting geslaakt, Wat onderwijsresearch en onderwijsinnovatie betreft, in Nederland maar een chaotische boel is. Men doet^ wat en onvoldoende wordt nagegaan wat reeds door. "deren wordt gedaan of is verricht op het terrein vannoyatie en research van het onderwijs. Zo is het jammerniet in Pedagogische Studiën een uitvoerig eindverslagjj^^r het Flosproject van het Nutsseminarium voor^dagogiek te Amsterdam is gepubliceerd na een wat^ Ijipt stopzetten van dit project voor een flexibeleiderwijsorganisatie. Niet daar Idenburg het Flosprojectan Publiciteit heeft gebracht, maar een indringender ^yse over de doelstellingen, de organisatievorm en hetj ictioneren van dit project zou onze kennis, t.a.v.^ novatieproblemen en weerstanden tegen onderwijsver^^üwing, hebben vergroot. Nu is veel ener^e en geld•"'oren gegaan minder daar het project niet is geslaagddii^ omdat nagelaten is het verloop en het stopzetten vanQ Project ter discussie te stellen. Dit zou voor latererg p'^iJsprojecten van belang zijn geweest. Te weinig^ Viseert men zich in de kringen van het onderwijs datgatieve ervaringen met onderwijsvernieuwing en hetQ^^'open van een met veel enthousiasme geëntameerdfy ^r^ijsproject, ook van positieve betekenis voor het^^ctioneren van het schoolstelsel kunnen zijn, mits de^Pgedane ervaringen in een eindverslag worden vastgelegdgepubliceerd. Daar komt nog bij dat de Stichting voor

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel