Leerstijlen

Auteurs

  • Wolters. B.J.

Samenvatting

In het boek zelf wordt een soort driedeling aangebracht: leerstijlen volgens Bruner en Pask; leerstijldimensies Volgens Witkin en Kiigtin; en tenslotte convergentie/divergentie. Deze drie benaderingswijzen lijken op een soort^ontinuum specificiteitiilgemeenheid te liggen. Met iin^ere wcx^rden, het werk van Bruner en van Pask is^."Perimenteel van aard, terwijl de dimensie convergen'e/divergentie wel een empirische basis heeft, maar toch^leiding geeft tot uitgebreide beschrijvingen vim (per^Oonlijkheids)eigenschappen en de relaties daartussen.De auteurs lijken ook wel voorstanders te zijn van eeneelomvattende theorie; zij doen moeite om verbanden teälen zien tussen de drie benaderingswijzen (blz. 35,3,6; 38Soms k;in men zich niet geheel luin de indruk^'ittrekken dat het wtinkele evenwicht tussen een"i^delmatige tuinpak en het laten zien v;in verbanden,^'''gszins verstoord dreigt te raken.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel