Die Deutsche Hochschule zwischen Numerus clausus und Akademikerarheitslosigkeit. Der doppelte Flaschenhals

Auteurs

  • M. Sautema

Samenvatting

Deze artikelenbundel is een produkt van het 'Forschungsund Entwicklungszentrum für objektievierte Lehr undLemverfahren' te Paderborn.Aan de publikatie ging een konferentie vooraf. Hoewelde vierentwintig auteurs zich uitsluitend bezighouden metde situatie bij en rond het hoger onderwijs in de bondsrepubliek (en Oostenrijk), zijn vrijwel alle bijdragen ook vanbelang voor de Nederlandse situatie. De diskussie over hethoger onderwijs is er ons inziens op een aantal puntenduidelijk iets verder gevorderd. Politici alsmede funktionarissen in de algemene onderwijsadministratie en het universitaire bedrijf hebben veelalnauwelijks tijd voor een kritischdiagnostische inventarisatie, laat staan voor het ontwikkelen van therapieën opmiddellange en lange termijn. In deze leemte tracht deonderhavige bundel enigermate te voorzien door expertsvan diverse pluimage (uit verscheidene disciplines, vanuitverschillende werksituaties, vanuit diverse ideologischeposities en meer of minder theorie of praktijkgericht) denodige inventarisatie, analyse en therapie te laten plegen.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Die Deutsche Hochschule zwischen Numerus clausus und Akademikerarheitslosigkeit. Der doppelte Flaschenhals. (2023). Pedagogische Studiën, 54(2). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/16435