Bedenkingen

Auteurs

  • J. Lowyck

Samenvatting

Onderstaande bedenkingen bij de kanttekeningen van A. J.Olgers en J. Riesenkamp' hebben niet tot bedoeling deinteressante suggesties uit hun bijdrage te negeren. Welwillen wij onze aandacht toespitsen op enkele problemendie ontstaan n.a.v. het zoeken naar een optimale strategievan curriculumontwikkeling die geldig zou kunnen zijnvoor alle situaties. Het zoeken naar een unitair model is opheel wat terreinen reeds verlaten. De psychologie en depedagogische psychologie hebben gedurende de laatstedecennia duidelijk de beperkingen van een streven naaréén model of één theorie verlaten ten voordele van eenpluriformiteit van theorieën, modellen en strategieën. Dekritiek op een bepaalde strategie kan slechts ten volle zinverkrijgen vanuit de beoordeling van de situationele context waarbinnen de strategie werd ontwikkeld. Vandaarook onze titel: "Een strategie . . .'.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel