Vemieuwingsonderzoek in Europa; onderwerpen, omstandigheden

Auteurs

  • S. Sandbergen

Samenvatting

Deze kroniek werd geschreven naar aanleiding van deworkshop: Research into assessing the effectiveness ofdifferent experimental forms of education for pupils aged1014 and the curricula adopted, december 1976 inNeusiedl, Oostenrijk.Van een verslag is geen sprake want individuelebijdragen komen niet uitvoerig aan de orde. Een aantalhoofdlijnen: onderwerpen voor onderzoek, gevolgtrekkingen die ter plaatse werden samengevat, problemen diewerden aangesneden, zijn interessant genoeg om eenuitvoerig conferentieverslag niet af te wachten. De tekstgaiit in op het doel en de organisatie van de workshop, dedeelnemers en de presentatie van de bijdragen. Vervolgenstreft de lezer schrijvers hoofdindmkken iuin met enig persoonlijk commentaar. Deze zijn gegroepeerd om eenaantal vragen voor onderzoek dat denkbaar is naaraanleiding van: onderzoek, ontwikkelingen en verloop vanvernieuwing in enkele landen. Wellicht kan deze opsomming denkbeelden aandragen voor de samenstelling vanonderzoekprogramma's van (sector)onderzoeksgroepen,researchgroepen en programmacommissies, een onderwerp w;iaraan in de kuitste paragraaf aandacht is besteed.Als literatuur volgt een lijst van ingediende bijdragen en dewijze waarop zij beschikbiuir zijn

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Vemieuwingsonderzoek in Europa; onderwerpen, omstandigheden. (2023). Pedagogische Studiën, 54(4). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/16469