De onderwijzersopleiding:een (leerplan) ontwikkelingsgebied

Auteurs

  • F. Goffree

Samenvatting

Het jaarverslag over 1974 van de inspektie opleidingsscholen voor onderwijzers blijkt een bron van aangrijpingspunten voor een reaktie van binnen uit.Het is de reaktie van een P.A. vakdidaktikus (wiskunde), die als leerplanontwikkelaar in de gelegenheid is om af en toe wat meer afstand te nemen van dedagelijkse beslommeringen van het klassewerk. Ervaringen met het ontwikkelen van een vakdidaktischschoolwerkplan in de pedagogische akademie (P.A.)te Gorinchem geven in deze reaktie veelal de eksemplarische vulling van algemene ideeën. Alle (aangrijpings)punten worden behandeld in het perspektiefvan een verbetering van de onderwijzersopleiding.Voordat de P.A.KLOS (Kleuterleidsters Opleidingsschool) integratie wezenlijk de aandacht zalopeisen, moeten de gesprekspartners een duidelijkbeeld van en een bewuste visie op hun eigen opleidinghebben. Wat betreft de P.A. ontbreekt daar nogal wataan.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

De onderwijzersopleiding:een (leerplan) ontwikkelingsgebied. (2023). Pedagogische Studiën, 53(3). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/16576