'Leren denken' anno 1975

Auteurs

  • C.F. Parkeren van

Samenvatting

De redactie van Pedagogische Studiën besloot tot het samenstellen van dit themanummer, omdat het onderwerp 'leren denken' weer in het middelpunt Van de belangstelling staat. Ook in Nederland is opVerschillende plaatsen onderzoek aan de gang. Hetjeek de redactie belangrijk aan dit onderzoek in onzelezerskring bekendheid te geven. Daarom is eenVerzoek gericht tot onderzoeksgroepen aan de beide^nisterdamse universiteiten en aan de universiteit te^trecht om een bijdrage tot dit nummer te leveren,hetgeen heeft geresulteerd in drie artikelen in ditnummer. Hiermee is niet gezegd, dat er in NederlandSeen ander onderzoek van belang over dit themaWordt gedaan. Wij hopen dat het onderhavige thej^anummer andere onderzoekers zal stimuleren omnun werk op dit gebied in volgende nummers vantijdschrift te publiceren. Daarmee wordt nietalleen de informatie naar het onderwijsveld gediend,'''aar ook de communicatie tussen de onderzoekersZelf bevorderd. Ondanks het verschijnen van verschillende informatieorganen ten aanzien van sociaalwetenschappelijk en pedagogisch onderzoek°hjkt het wetenschappelijk contact tussen onderzoekers nog altijd voor verbetering vatbaar.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel