Een strategie voor het voorbereiden en uitvoerenVan een cursus (II); evaluatieve fundering

Auteurs

  • H.J. Kooreman,
  • J.M. Donders

Samenvatting

Ons eerste artikel (Kooreman en Donders,'973) hebben wij een 'ideaaltypisch' onderscheidgemaakt tussen een onderwijswetenschapper enonderwijskundige. Wij hebben laten zien dateen onderwijswetenschapper gericht is op het oplassen van theoretische problemen, en uiteindelijk streeft naar een samenhangend geheel vanalgemene, theoretische, alsdan uitspraken overOnderwijs; d.w.z. uitspraken die weergeven onder^elke in onderwijssituaties te realiseren condities(potentieel) lerende in onderwijssituaties leer"ihouden leert in de richting van een gewenst'eerdoel.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Een strategie voor het voorbereiden en uitvoerenVan een cursus (II); evaluatieve fundering. (2023). Pedagogische Studiën, 50(3). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/16796