Het bepalen van specifieke leerdoelstellingen voor het vak rekenen bij het L.H.N.0.

Auteurs

  • W.P.J. Peters
  • N.C.B. Tilburg

Samenvatting

In het kader van het onderwijsinnovatieprojekt^Ontwikkelen van schoolwerkplannen', uitgevoerddoor de afdeling Onderwijs van het SchoolbestuurVan de Noordbrabantse Christelijke Boerenbondte Tilburg^ is in samenwerking met een aantaldocenten van onder bovengenoemd bestuur ressorterende scholen voor huishoud en nijverheidsonderwijs een projekt uitgevoerd dat tot doel hadeen schoolwerkplan en onderwijsleerpakket teontwikkelen voor het vak rekenen bij hetL.H.N.0. Het artikel valt in zes delen uiteen: in de eerstedrie gedeelten wordt een korte beschouwing gegeten over leerplantontwikkeling, over veel beschreven methoden voor het bepalen, formuleren enordenen van doelstellingen, en over problemen bijhet hanteren en het bepalen van specifieke leerdoelstellingen. De volgende twee gedeelten beschrijven de in dit projekt gehanteerde strategieVon doelstellingenbepaling en de resultaten.In het laatste deel wordt de gehanteerde strategiegeëvalueerd.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

Het bepalen van specifieke leerdoelstellingen voor het vak rekenen bij het L.H.N.0. (2023). Pedagogische Studiën, 50(3). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/16798