Differentiatie in „integrierte Gesamtschulen"

Auteurs

  • G. Brinkmann

Samenvatting

De differentiatie van de organisatie van het onderwijs is een van de grote onopgeloste problemen vande schoolhervorming in de BRD. Aan 'integrierteGesamtschulen' wordt de prestatiedifferentiatiemet de afzonderlijke vakken doorgevoerd in devorm van het 'Kern/Kurssystem' met veel varianten en in verschillende mate. Als uitgangspuntvoor een verdere experimentele proef is hetBerlijnse FEGAsysteem bruikbaar. In de toekomst zullen de interne differentiatie {ß.w.z.de differentiatie van de inhouden, media enonderwijsmethoden binnen een leergroep) en deflexibele onderwijsorganisatie met wisselend aantal groepsleden en team teaching zeer belangrijkWorden. De flexibele onderwijsorganisatie leidttot het overwinnen van het alternatief tusseninterne en externe differentiatie en is geschikt eendidactische differentiatie mogelijk te maken.

Downloads

Gepubliceerd

2023-08-16

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp