VERMAATSCHAPPELIJKING VAN HET ONDERIJS (Een niet aanvaarde uitdaging)

Auteurs

  • J. Grandia

Samenvatting

Inleidende opmerkingDe bespreking van de ministeriële nota, over democratisering van h«'onderwijs in het vorige nummer van Paedagogische Studiën, is uitg®"mond in een drietal kritische opmerkingen:1. ten aanzien van deze problematiek wordt door de Minister e®"*pas op de plaats gemaakt.2. een duidelijk beeld van het gevoerde en nog te voeren onderwijl'beleid, dat mede tot strekking heeft de democratisering van het oö'derwijs te bevorderen, wordt niet gegeven.3. de verantwoordelijkheid voor een voortgaande democratiserioSvan het onderwijs wordt in sterke mate gelegd op het gezin c.q ^^moeder.Het is dan ook niet onjuist te concluderen dat de Minister de uitdä'ging, het bevorderen van een vermaatschappelijking van het onderwijlomwille der sociale gerechtigheid, kennelijk niet heeft wilhn of kui»'nen aanvaarden.

Downloads

Gepubliceerd

2023-09-08

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

VERMAATSCHAPPELIJKING VAN HET ONDERIJS (Een niet aanvaarde uitdaging). (2023). Pedagogische Studiën, 46(4). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/17296