HET ONDERWIJS IN BIOLOGIE IN DE TWEEDE LEERKRING VAN DE KWEEKSCHOOL

Auteurs

  • p.a. Hoek van
  • j.c. Steen der van

Samenvatting

Menskunde en wat daarmee samenhangt is voor leerlingen vanm.u.l.o. en m.m.s. stof, waarvan ze wel gehoord hebben. Deze kenniskomt occasioneel nog wel ter sprake in de derde klas bij behandelingvan de ongewervelde dieren. Kennis van veel voorkomende ongewervelde dieren is voor de lagere school van veel belang. De kinderen worden er immers dagelijks mee geconfronteerd. Kamervhegen zijn belangrijker dan ijsberen. Bovendien lenen vele van deze dieren zich uitstekendvoor interessante proeven. Maar de aanstaande onderwijzers moetenhiermee vertrouwd gemaakt worden. Ook dient de reeds aanwezige kennis vaak nog functioneel gemaakt te worden. Teveel blijven ze stekenin terminologie.

Downloads

Gepubliceerd

2023-09-12

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

HET ONDERWIJS IN BIOLOGIE IN DE TWEEDE LEERKRING VAN DE KWEEKSCHOOL. (2023). Pedagogische Studiën, 45(1). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/17350