DE VERLICHTING EN DE PEDAGOGISCH-DIDACTISCH-ONDERWIJSKUNDIGE SITUATIE IN DE ACHTTIENDE EEUW

Auteurs

  • I. VELDE

Samenvatting

Dit artikel is een hoofdstuk uit JeanJacques Rousseau Pedagoog, een werk dat eerstdaags verschijnt in de Agon Bibliotheek, uitgave n.v. Uitgeversmaatschappij AgonElsevier, Amsterdam/Brussel. We kunnen volstaan met een beknopte karakteristiek, vooral bedoeld alsachtergrond voor haar pedagogiek en didactiek. Zij is een Westeuropesebeweging, geworteld in Engeland, Frankrijk, Nederland en Duitsland.Haar oorsprong ligt in de vroege zeventiende eeuw; haar bloeiperiodevalt in de eerste drie kwart der achttiende eeuw; zij werkt na tot diep in denegentiende eeuw, pedagogischdidactisch zelfs tot in de twintigste.

Downloads

Gepubliceerd

2023-09-12

Nummer

Sectie

Artikel

Citeerhulp

DE VERLICHTING EN DE PEDAGOGISCH-DIDACTISCH-ONDERWIJSKUNDIGE SITUATIE IN DE ACHTTIENDE EEUW. (2023). Pedagogische Studiën, 43(4). https://testplatform.openjournals.nl/pedagogischestudien/article/view/17548