Geletterdheid in ontwikkelingsperspectief
Inleidende bijdrage
Samenvatting
Uit nationale en internationale peilingen blijkt dat nog steeds een groot aantal leerlingen de basisschool verlaat zonder een functionele mate van geletterdheid.
Uit nationale en internationale peilingen blijkt dat nog steeds een groot aantal leerlingen de basisschool verlaat zonder een functionele mate van geletterdheid.
PS prijs 2023 (uitgereikt op 12 juli 2024 tijdens de Onderwijs Research Dagen)
Uit Jaargang 100 van Pedagogische Studiën (2023) werden drie bijdragen genomineerd voor de prijs voor het beste artikel (de bijdragen zijn in te zien via de links):
winnende bijdrage:
Tonen de Vlaamse peilingsonderzoeken en internationale studies dezelfde trends in leerlingprestaties?
J. Dockx, L. Pelgrims, K. Aesaert, R. Janssen
overige genomineerde bijdragen:
Cultural Sensitivity: Guidelines for Qualitative Research
H.J.M. Lie-A-Ling, P.H. Zuurbier, J.L. Roopnarine, L.R. Lindauer
Vocational knowledge development during teacher-student interactions: exploring vocational conversations
H. Schaap, A. Khaled, M. Faber, N. Bijlsma, E. de Bruijn
Uitgegeven door de Vereniging voor Onderwijs Research (VOR) en het Vlaams Forum voor Onderwijsonderonderzoek (VFO) | Ondersteund door Openjournals
Privacybeleid| Beleid Responsible Disclosure
Dit werk valt onder een Creative Commons Naamsvermelding 4.0 Internationale Licentie.
ISSN: 0165-0645 | E-ISSN: 2666-3996